Inle Lake - Kalaw

16 mei 2015 - Yangon, Myanmar

Vandaag is het vrijdag 15 mei. Tijd om weer verder te reizen. We vertrekken met de bus naar het station van Shwe Nyaung. Eerst nog een bezoek aan een klooster, het Nguphae Chang Monastry.  In de pagode bij het klooster staan heel veel kleine boeddha's in allerlei nisjes, echt mooi om te zien. Na een paar minuten komt de trein er reeds aan, precies op tijd (!). We hebben plaatsen voorin in de Upper Class. Het is een smalspoor trein, de wagons wiebelen dus nogal. Wel een ervaring, het landschap is prachtig, wissels omzetten gaat ook nog met de hand, met als de slagbomen bij de kruisingen. Na 2 uur komen we aan in Aung Ban. De bus is mee gereisd en staat al te wachten, deze brengt ons naar Kalaw. Hier staan nog veel koloniale gebouwen. Na de lunch met de bus naar pagode en daarna naar een grottencomplex waar vele duizenden boeddha's staan. Hierna is het tijd voor diner waarna we ook weer terug gaan naar hotel.

Zaterdag gaan de sportievelingen van de fietstocht een wandeltocht maken. Helaas zonder mij, gezien het programma dat nog volgt wordt het beter geacht dat ik rust neem om mijn enkel te ontzien. Maar ach, een rustdag is ook wel eens lekker. Bovendien kan ik nu verslagen bijwerken, morgen vertrekken we naar Bagan.

1. Bart van hamersveld:
    17 mei 2015
    Ankie, volgens mij heb je een druk programma met mooie hoogtepunten en sportieve (fiets)prestaties. Daarbij een Efteling gevoel bij de afdalingen. Ik ben reuze benieuwd naar de foto's. Ik hoop dat je je enkel voldoende rust kan geven om probleemloos je reis te vervolgen. Geniet met volle teugen van het verdere vervolg. Met groet Bart