Mexico, schatten van de Maya’s (slot)

18 november 2021 - Voorhout, Nederland

Dinsdag 16 november

Laatste dag alweer, de eerste keer dat we echt uit kunnen slapen en er geen excursies meer op het menu staan. Dus een laat ontbijt deze keer. Na het ontbijt tijd om de koffer gereed te maken voor de terugreis. We moeten de kamer op tijd uit en dan begint het lange wachten. We lunchen nog een keer in het centrum en als slot drinken we met z’n allen een borrel en bedanken de reisleidster voor een fantastische reis, ondanks alle maatregelen die vanuit Covid ons pad hebben gekruist. Dan is het tijd en komt de bus voorrijden die ons naar vliegveld brengt van Cancun. De incheck verloopt vrij vlot en rond 22.30 stijgen we op.

Woensdag 17 november

Gelukkig veel kunnen slapen en rond 13.30 zijn we op vliegveld Madrid. Hier is veel chaos en dat terwijl we maar een uur overstaptijd hebben. We worden op diverse plaatsen gecontroleerd en opnieuw en opnieuw, maar uiteindelijk komen we net op tijd bij de gate. Ondertussen hebben we ook afscheid genomen van onze Belgische reisgenoten die naar Brussel vliegen en iets na drieën vertrekken we voor de laatste etappe naar Amsterdam waar we begin van de avond aankomen. Schiphol oogt verlaten in tegenstelling tot het vertrek, dus vrij snel hebben we de bagage, nemen we afscheid van elkaar en is de trip achter de rug. En nu resten nog de herinneringen en de gedachtes aan een volgende trip in de toekomst.