Vietnam (V): Hue - Hoi Anh

8 oktober 2016 - Hoi An Ancient Town, Vietnam

Donderdag 6 oktober vertrekken we uit Hue. Onderweg stoppen we bij een van de vele eucalyptus stokerijen langs de kant van de weg om kort een uitleg te krijgen over het proces tot olie. Uiteraard kunnen we ook wat kopen. Daarna rijden we verder en rijden we over de wolkenpas, op de top maken we een stop.  Helaas verdwijnen we enkele minuten in de mist en verdwijnt ook het uitzicht.  Dus maar we verder. De volgende stop is bij Danang Beach waar de Amerikanentijdens de oorlog vaak hun vrije tijd door brachten. Daarna weer verder en rond het middaguur ariiveren we in Hoi Anh. We lunchen eerst gezamenlijk en daarna checken we in bij het hotel. Nadat iereen geïnstalleerd is lopen we gezamenlijk naar het oude centrum, The Old Town waar we ook het diner gebruiken.

De volgende dag maken we een fietstocht door de omgeving, we zien weer veel van de omgeving en het dagelijkse leven. Na ca 2 uur fietsen houden we koffiestop en daarna worden we met een boot terug naar het centrum gebracht waar we weer gezamenlijk lunchen. De middag is vrij zodat een grote groep zich laat verwennen in de massage.

Zaterdag 8 oktober maken we een uitstapje naar My Son waar oude tempels zijn gevonden. Helaas is ook hier weer de oorlog niet zo voorbij gegaan waardoor er flinke beschadigingen zijn. Toch is er veel te zien en als laatste krijgen we nog een voorstelling met dans en muziek uit de tijd van de tempels. 's Middags zijn we vrij zodat we kunnen relaxen. En zo komt weer een eind aan de tijd in Hue, morgen weer op tijd op om verder te gaan, naar Qui Nhou.